Canva, Affinity’isatın alarak büyük bir satın alma gerçekleştirdi. Affinity’nin Adobe’nin ürün grubuna başarılı alternatifleri bulunuyor ve Mac kullanıcıları arasında da oldukça popüler. Anlaşmanın nakit ve hisse senedi birleşiminden oluştuğu ve değerinin “birkaç yüz milyon pound” olduğu açıklandı.
Affinity, fotoğraf düzenleme, yayınlama ve illüstrasyon yazılımlarındaki güçlü portföyüyle tanınıyor. Bu satın alma, Affinity’nin 90 kişilik ekibini Canva’ya devredecek.
Yaklaşık on yıl önce kurulan Canva, profesyonel olmayanları hedefleyen, ancak profesyonel kullanım için yeterince güçlü bir kullanıcı dostu tasarım araçları paketi sunarak Adobe’nin zorlu bir rakibi olarak ortaya çıktı. Avustralyalı girişimin 175 milyonun üzerinde kullanıcısı ve yıllık 2,1 milyar dolarlık geliri bulunuyor. Ek olarak, yapay zeka destekli yeni özellikler sayesinde platforma yalnızca son 18 ayda 90 milyon yeni kullanıcı eklendi.